NCRS - The Dutch Chapter Logo
Select English as language













Log-in
Naam:
Wachtwoord:

This site is sponsored by:

This site is hosted for free by ITCAP!


NCRS UK Chapter Flight 2007 bij Le-Mans


Op weg naar Boulogne

Op 12 juni 2007 gingen Jack Humphrey en Rob Musquetier op weg naar LeMans 2007! Onderweg naar Boulogne, waar we bij de Engelse groep zouden aansluiten zagen we dat de oplaadmeter een beetje trilde. We vertrouwde het niet helemaal dus snel werd er onder de motorkap en onder de auto gecheckt of alle bedrading er 'normaal' uitzag... Alles zag er goed uit en toen we weg reden was het trillen over (we vermoedde op dat moment dat het aan de dynamo oplaad indicator kabel lag)...

Gearriveerd bij het eerste hotel

Na een lange, maar mooie zonnige rit arriveerde we bij onze eerste overnachtingsplaats: een gezellig hotelletje in Forge des Eaux. Alle Vette's stonden netjes geparkeerd op de afgesloten parkeerplaats van het hotel uitkijkend over een pitoresk klein parkje.

Lekker ontbijtje

De volgende ochtend hadden we een lekker ontbijtje en konden we er weer tegenaan. Dit keer over de prachtige D wegen van de Tours/LeMans streek in Frankrijk.

Monet's tuinen

Onderweg besloten we een kopje koffie/thee te nuttigen in Monet's tuinen. Een klein dorpje met, inderdaad, een prachtig aangelegde tuin.

Flight Judging

Op woensdag was er door de UK afdeling een Flight Judging event georganiseerd. Tijdens dit evenement hebben we de 1992 Corvette van Jack Cooper mogen gebruiken om de binnenkort verschijnende Technical Judging Manual door te nemen en te verifieren of deze compleet en begrijpelijk was voor Europeese NCRS leden. Tevens bracht Jack's orginele EU geleverde auto enkele aardige bevindingen aan het licht die wellicht nog opgenomen worden in de 1ste editie van deze nieuwe NCRS manual.

Puzzelen

Soms moest er nog een beetje gepuzzeld worden waar het een en ander zich bevond in en aan de auto...

Jack Cooper

Jack help mee tijdens de Flight Judging en hoopt dat zijn auto het er goed vanaf brengt. Na het optellen van de score zou Jack een Top Flight hebben gehaald als deze keuring officieel was geweest (dit was nog niet het geval aangezien de manual nog niet is vrijgegeven).

Prachtige wegen

De franse D wegen zijn uitermate geschikt om lekker op te toeren. Hier de prachtige 63 cabrio van Ruud Zeller!

Overzicht van de Corvette parkeerplaats bij het circuit


Mooie auto's

Enkele bijzonder mooie explaren kwamen vanuit heel Europa naar het LeMans circuit...

Finse C2

Deze C2 was helemaal overgekomen uit Finland!

Corvette Racing

De volgende dag werd op en rond het circuit doorgebracht. Uiteraard was er tijdens deze dag voldoende tijd om het Corvette racing team te bezoeken.

Corvette's pitbox

De dag voor de race kan je erg dicht bij de pitboxen van alle teams komen. Dus ook bij de beide boxen van de Corvette fabrieksauto's.

Vintage Porsche racer

Deze prachtige vintage Porche racer in Gulf kleuren stond ook te pronken op het circuit terrein!

Corvette vintage racer

In de ochtend werd er een 1 uur durende vintage race gehouden. Tom Falconer, van de engelse afdeling van de NCRS had een Corvette race team ingeschreven. De auto hield het, door een aanrijding met een vintage Ferrari helaas maar twee ronden vol en moest hierna uitvallen door een vastzittende versnellingsbak.

Beschadigde neus

De beschadigde neus is goed zichtbaar op 'onze' race Vette!

De auto's staan klaar voor hun track lap

We mochten met onze Vette's een rondje op het circuit, een kans die we niet onbenut lieten.

C2 racer

Deze C2 deed ook mee!

Corvette tribune

Vanuit deze Corvette tribune (op een dubbeldekkerbus) hadden we prachtig zicht op het circuit!

Track lap

Hier een prachtig uitzicht op de Grand Stand!

Onder de Dunlop brug door


Blije rijder

En kijk deze blije voorzitter eens cruisen over het LeMans circuit!

Zicht vanuit een andere auto...


Op het achterste rechte stuk


Dolle pret

Ook Patricia Jansen had het uitstekkend naar haar zin gehad tijdens het rondje LeMans!

Corvette #63

Corvette nummer 63 wist de race geheel uit te rijden en als tweede te eindigen in de GT1 klasse met slechts 6 minuten achterstand op de nummer 1 (en even veel rondes).

Nummer 64 Vette

Nummer 64 zou al in het begin van de race uitvallen door een gebroken aandrijfas. hij heeft nog geprobeerd binnen te komen op de startmotor (die achter op het differentieel gemonteerd zit) maar dit lukte niet (en mocht ook niet van de wedstrijdleiding).

Winnaar van de GT1 klasse


Spijker #86


Doug Vehan en Wil Cooksie

's Avonds kwamen Doug Vehan (hoofd Corvette Racing Team) en het hoofd van de Corvette fabriek Wil Cooksie in de Corvette tent langs om een overzicht geven van de race en het Corvette team in het bijzonder.

Mooi uitzicht...


Op weg naar huis

Na deze perfecte week moesten we op maandag helaas weer op huis aan. De rit verliep prima zonder serieuze gebreken aan een van de auto's.

GT & Lambo

Deze schitterende Ford GT en Lamborghini Murcielago kwamen we tegen op de terugweg...

Picknick

Top Flight picknick tafel...

Number of visits on this gallery: 10433